ÖDEME KAYDEDİCİ CİHAZLAR ARIZALANIRSA NE YAPILIR?


Türkiye’de kullanımı zorunlu olarak tüm işyerlerinde kullanılması gereken ödeme kaydedici cihazlar ile ilgili en çok merak edilen konulardan bir tanesi de ödeme kaydedici cihazların arızalandığı zaman ne yapılacağıdır.

Ödeme kaydedici cihaz sahipleri bu konuda herhangi bir arıza yaşanması ihtimaline karşı cihazın teknik servisleri bilinmelidir. Bu nedenle ödeme kaydedici cihazın arızalanması halinde hemen iş yeri sahiplerinin teknik destek alması ve konuyla ilgili arıza bildiriminde bulunması gerekmektedir. Ödeme kaydedici cihazına arızalanmasının ardından kişilerin arıza bildiriminde bulunması için de belli bir süre öngörülmektedir.

Bu süre 1 iş günü olmakla birlikte kişileri yasal açıdan herhangi bir sorunla karşılaşmaması kadına bu süre içerisinde işlemlerini ve müracaatlarını servisi yapmak zorundadır. Servis tarafından yapılacak inceleme ile birlikte ödeme kaydedici cihazdaki sorun giderilecek ve kişilere yeni cihaz verilecektir.

Bu süre boyunca ödeme kaydedici cihazı ile ödeme alamayacak kişileri eski usul fatura veya perakende satış fişleri ile işlemlerini yürütmesi ve çıkışlarını gerçekleştirilmesi mümkün olacaktır. Ödeme kaydedici cihazlar ile ilgili belirtilen duruma dikkat edilmesi halinde herhangi bir yasal yaptırım uygulanmayacaktır.

Ödeme kaydedici cihazların kullanımı konusunda belirli sorumlulukları bulunduğu için sadece cihazların arızalandığı sırada değil cihazların kullanımı sırasında da kişilerin uyması gereken önemli kriterler bulunmaktadır ve bu kriterlere mutlaka uyulmalı ve şartlar yerine getirilmelidir.


Leave a Reply

Your email address will not be published.


*