Koronavirüs salgınının tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de insanlara getirdiği ekonomik güçlükleri hafifletmek ve vatandaşlarımıza biraz da olsun yardım etmek için devletimizce verilen 1000 TL sosyal yardım parası yapılan değişiklik ile 1100 tl olarak yeniden güncellenmiştir. Vatandaşlarımızın yoğun talep gösterdiği uygulama tüm hızıyla sürmektedir. Uygulamadan yararlanmak için şartların yerine getirilmiş olması gerekmektedir. Öne çıkanlardan biri önceki ödemelerden yararlananlar bu ödemelerden istifade edemeyeceklerdir. Uygulama için hangi şartların gerektiği merak konusu olurken öncesinde 1. ve 2. faz ödemeleri tamamlanan sosyal yardım parasının 3. faz ödemeleri için başvurular devam ediyor. Daha önceki ödemeler PTT eliyle yardım talebinde bulunup kabul edilen kişilere elden teslim edilmişti. 1.ve 2. faz sosyal yardım destek ödemeleri için başvuruda bulunmayan kişiler 3. dönem ödemeleri için yoğun başvuru talebinde bulunuyor.
1000 TL SOSYAL YARDIMI BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığınca ödenecek paralar pandemi sosyal destek başvuruları kabul görmüş kişilere verilir. Başvuruda bulunacak kişilerin yapmaları gereken e devlet sistemi üzerinden gerekli formu doldurmaları gerekmektedir.
E DEVLET SOSYAL YARDIMI BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
E devlet üzerinden başvuru yapmak için öncelikler sisteme giriş sağlamanız gerekmektedir. E devlet sisteminin kullanımı yaygınlaştığı için herkesin e devlet kaydının var olduğunu düşünerek başvurunun nasıl yapıldığına bakalım. Öncelikle sisteme giriş yaptıktan sonra;
Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı sayfasında yer alan “Pandemi Sosyal Destek Ön Başvurusu” bölümüne giriş sağlayın. Sayfaya giriş yaptıktan sonra TC kimlik numarası, ad soyad, adres, doğum tarihi, cinsiyet, medeni durum ve cep telefonu bilgileri otomatik doldurulmuş olarak karşınıza gelmektedir. Sizin doldurmanız gereken bölümler şunlardır;
1- Çocuk sayısı
2- 2. bir telefon numası
3- E posta bilgisi
4- Çalışma durumu
5- İşinizdeki durumunuz
6- Maaş bilgisi
7- Sosyal yardım alıp almadığınız
8- Evinizin kira olup olmadığı
9- En son gelen fatura bilgilerini (elektrik, su, doğalgaz)
10- Hanedeki kişi sayısı
11- Hanedeki kişilerin kimlik bilgileri
12- Hanenin aylık geliri
13- Birikiminiz varmı
14- Banka hesabınız varmı
15- Başvuru sebebi
Tüm bu alanları doldurduktan sonra devam tuşuna basıp başvurunuzu tamamlayabilirsiniz. Vermiş olduğunuz bilgiler bakanlık tarafından gerekli araştırmalar yapılarak yardıma hak kazanıp kazanmadığını belirlenir.
Sosyal Destek Başvurusu için; TC kimlik numaranızın son hanesine göre;
0- Pazartesi , 2-Salı , 4-Çarşamba , 6-Perşembe , 8- Cuma
günlerinde başvuru yapılabilmektedir. Cumartesi ve Pazar günleri başvuru sınırı yoktur.
Leave a Reply