SEYAHAT İZİN BELGESİ NASIL ALINIR?





Bilindiği üzere covid-19 pandemisinin hayatımıza getirdiği önlemler arasında seyahat kısıtlamaları da yer almaktadır. Salgına karşı alına önlemler kapsamında şehirler arası seyahatler İçişleri Bakanlığının iznine bağlanabilmektedir. Seyahat kısıtlaması uygulandığı dönemlerde şehirler arası seyahatlerinizi “seyahat izin belgesi” alarak yapabilirisniz.

Seyahat İzin Belgesi Nasıl Alınır?

Seyahat İzin Belgesi almak için bir çok seçenek mevcuttur. Bu seçeneklerden herhangi biri vasıtasıyla seyahat izin belgesi alınabilir. Seyahat izinleri İçişleri Bakanlığı tarafından verilmektedir. Bakanlığın bünyesinde oluşturmuş olduğu Alo 199 çağrı merkezi aracılığı ile seyahat izin belgesi alabilirsiniz. Ayrıca otogarlarda kurulmuş başvuru masalarıkaymakamlık ve valilikler  aracılığı ile başvuru yapabilirsiniz. Başvurularınız neticesinde seyahat izin belgenizi bu kurum ve yollardan alabilirsiniz.

E Devlet Seyahat İzin Belgesi Alma

 E Devlet girişi yaparak seyahat izin belgesi başvurusu yapabilirsiniz. Başvuru adımları şu şekildedir.

1 – E devlet sisteminden İçişleri Bakanlığı E-Başvuru bölümüne girin.

2- Başvuru türü kısmından Seyahat İzin İşlemleri kısmını seçin.

3- Belge türü kısmından;

a- 65 yaş altı özel araç seyahat izin belgesi verilmesi

b- 65 yaş üstü turizm amaçlı seyahat izin belgesi verilmesi

c-65 yaş üstü vatandaşlarımıza seyahat izin belgesi verilmesi

seçeneklerinden size uygun olanı seçiniz.

4- Bulunduğunuz il kısmına il bilgisini girerek devam butonuna basın.

5- İletişim bilgileri kısmına iletişim adresi, e-posta adresi, cep telefonu bilgisi, başvurulacak kaymakamlık bilgisi, standart başvuru metni, dosya ekleme, şuan bulunulan adres, gidilecek il, seyahat gerekçesi, gidiş tarihi ve verilen bilgilerin onayından sonra başvuru işlemini yapabilirsiniz.

Böylelikle e devlet üzerinden seyahat izin belgesi başvuru işlemini tamamlamış olursunuz.



Leave a Reply

Your email address will not be published.


*