Günümüzde çok sık şekilde karşılaşılan KKDF oranları dahilinde, müşteriden tahsili uygulanmaktadır. KKDF (Kaynak Kullanımı Destekleme Fonu), kredinin faiz ve anapara kur farkı üzerinden belirli oranlar çerçevesinde hesaplanan ve müşteriden tahsil edilen bir husustur. Ancak ithalat gerçekleştiriyor olmasına karşın banka kredisi kullanmamakta olan yani kendi öz sermayesi üzerinden ithalat işlemlerini gerçekleştire firmalar içinde uygulaması geçerlilik kazanmıştır. Bu firmalar için uygulanan KDDF ödemelerinde bir ufak fark bulunmaktadır. Bu fark mal veya emtianın alım bedelini peşin olarak ödemesi durumunda bu uygulamadan muaf tutulmaktadır. Vadeli ödemelerde ise %3 oranında Kaynak Kullanımı Destekleme Fonu ödeme yükümlülüğü bu firmalar içinde uygulanmaktadır.
TCMB bünyesinde 12 mayıs 1988 yılında, yatırımların yönlendirilmesi amacı ile kurulan Kaynak Kullanımı Destekleme Fonu’nun en büyük kaynağı bankaların tüzel ve gerçek kişilere vermiş olduğu krediler üstünden KKDF oranları doğrultusunda uygulanmakta olan kesintilerdir. 15 mayıs 2004 yılında resmi gazetede yayımlanan Kaynak Kullanımı Destekleme Fonu uygulama oranları kapsamında tüketici kredileri için KKDF kesintisi oranı daha önce %10 iken, %15’e çıkarıldı. Bu uygulama ticari kredilerde ise %3 oranında uygulanacak şekilde KKDF kesintisi kaldırılmıştır.
Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından açıklaması gerçekleştirilen Kaynak Kullanımı Destekleme Fonu tebliğinin temel amacı KKDF kapsamında gerçekleştirilecek kesintilerin, bu fon üzerinden ihtisas kredilerine ödenmesi gereken primlerin oranı, uygulamaya ilişkin esas ve şartlarının belirtilmesidir. Bankalar, özel finans kurumları ve finansman şirketleri, KKDF tebliği kapsamında belirlenecek olan fon kesintilerinin ödemelerini;
-Türk lirası kredilerde (Endeksli krediler dahil) faiz tahakkukunu
-Döviz kredilerinde kredinin kullanıldığı ya da kullandırıldığı tarihi
-Kredili ithalatlarda tahsilatı izleyen ayın 15’inci günü akşamına kadar yapılması gerekmektedir. Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından açıklanan Kaynak Kullanımını Destekleme Fonu kesinti hesaplamaları tablosu aşağıdadır.
FON KESİNTİSİ ORANI | ||
(2) A-) | Bankalar ve finansman şirketlerince kullandırılan (3)a) Tüketici kredilerinde (Gerçek kişilere ticari amaçla kullanılmamak kaydıyla kullandırılan krediler ) (4)b) Diğer kredilerde |
% 15 (2010/974 sayılı B.K.K. ile değişik)
% 0 |
(5) B-) | Bankalar ve finansman şirketlerinin yurt dışından sağladıkları kredilerde | % 0 |
(6) C-) | Bankalar ve finansman şirketleri dışında Türkiye’de yerleşik kişilerin yurt dışından sağladıkları kredilerde
(*) Bankalar ve finansman şirketleri dışında Türkiye’de yerleşik kişilerin yurt dışından sağladıkları döviz ve altın kredilerinde (fiduciary işlemler hariç) , Ortalama vadesi bir yıla kadar olanlarda Ortalama vadesi 1 yıl (1 yıl dahil) ile 2 yıl arasında olanlarda Ortalama vadesi 2 yıl (2 yıl dahil) ile 3 yıl arasında olanlarda Ortalama vadesi 3 yıl (3 yıl dahil) ve üzerinde olanlarda (*) 01.01.2020 tarihli ve 28515 sayılı Resmi Gazete’de yayımı tarihini izleyen 02.01.2020 tarihinden itibaren kullanılacak kredilere uygulanmak üzere yayımlanan 2012/4116 sayılı BKK ile değiştirilen şeklidir. |
% 3
% 3 % 1 % 0,5 % 0 |
(7)D-) | Kabul kredili, vadeli akreditif ve mal mukabili ödeme şekillerine göre yapılan ithalatta | % 6 (2011/2304 Sayılı B.K.K. ile değişik) |
(8) İhracatın finansmanı için Türk Lirası veya döviz olarak kullandırılan krediler ile Türkiye’de yerleşik kişilerin yurt dışından ihracatın finansmanı için sağlayacağı kredilerde (ihracatı teşvik belgesi, dahilde işleme izin belgesi ve vergi, resim ve harç istisnası belgesine bağlanmış ihracat sayılan satış ve teslimler ile
döviz kazandırıcı hizmet ve faaliyetlerin finansmanında kullandırılanlar dahil) ve İhracatı Teşvik Belgesi ile Dahilde İşleme İzin Belgesi kapsamında kabul kredili, vadeli akreditif ve mal mukabili ödeme şekline göre yapılan ithalatta, yukarıdaki oranlar %0 olarak uygulanır.
(9) Bankaların, TMO tarafından 2699 sayılı Umumi Mağazalar Kanunu hükümlerine göre düzenlenen makbuz senetlerini teminat olarak gösteren gerçek veya tüzel kişilere kullandıracağı kredilerde Kaynak Kullanımını Destekleme Fonu kesintisi oranı % 0’dır.
(10) Türkiye’de kurulmuş bankaların yabancı bankalar veya yurt dışındaki kendi şubeleri adına yurt içinden kabul ettikleri mevduat veya aracılık ettikleri havalelerle karşılıklı olarak yurt dışından açtırılan mevduat hesapları ile havale olarak gelen ve Türkiye’de yerleşik kişilerin kullanımına sunulan paralar bu tebliğ uygulamasında kredi olarak kabul edilir (Fiduciary işlemler).
(11) ……………………………………………………
(12) (A), (B) ve (C) bölümlerinde belirtilen kredilerde fon kesintileri, Türk Lirası kredilerde tahakkuk ettirilen faiz tutarı üzerinden; dövize endeksli ve diğer endeksli kredilerde, borç bakiyesine ilişkin kur farkı veya endeks farkı ile dönem faizinin cari kurdan Türk Lirası karşılığı veya fark faizin (spread) toplam tutarı üzerinden, tahakkuk ettirilen faizlere ek olarak; döviz ve altın kredilerinde kredinin kullanıldığı tarihte, kredinin anapara tutarı ve altın miktarı üzerinden hesaplanarak Fon’a yatırılır. Döviz kredileri ile ilgili fon kesintilerinin hesaplanmasında Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz alış kurları, altın kredilerinde ise kredinin kullanıldığı tarihten bir iş günü önce İstanbul Altın Borsası’nda oluşan ağırlıklı ortalama fiyat esas alınır. *
* 30.12.2008 tarih ve 27096 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 2008/14420 sayılı BKK ile dövize endeksli ve diğer endeksli krediler için uygulanacak hüküm şu şekilde belirlenmiştir.
Kaynak Kullanımını Destekleme Fonu uygulamasında, dövize endeksli ve diğer endeksli kredilerde fon kesintileri, taksit tutarı içindeki anaparanın kur farkı veya endeks farkı ile dönem faizinin cari kurdan Yeni Türk Lirası karşılığı veya fark faizin (spread) toplam tutarı üzerinden hesaplanır.
Dövize endeksli taksitli kredilerde taksit tutarı içindeki anapara kur farkının hesaplanmasında, taksit ödeme tarihindeki cari kur ile kredinin kullandırıldığı tarihteki kur arasındaki fark esas alınır.
(13) (D) bölümünde belirtilen kredilerde fon kesintisi; ithalat tutarının, fon kesintisinin yatırıldığı tarihteki gösterge niteliğindeki Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz alış kuru esas alınarak bulunacak Türk Lirası karşılığı üzerinden hesaplanarak, gümrük yükümlülüğünün başladığı tarihten önce bankalara veya özel finans kurumlarına yatırılır.
FON’A KESİNTİ YAPILMAYACAK KREDİLER
MADDE 3- Aşağıda belirtilen işlemlerde Kaynak Kullanımını Destekleme Fonu’na kesinti yapılmaz:
(14) 1) T.C.Ziraat Bankası (Teşvik Belgesiz, orta ve uzun vadeli tarımsal sanayi kredileri hariç) ve T.Halk Bankası ‘nca kullandırılan ihtisas kredileri ile T.Kalkınma Bankası tarafından doğrudan veya ticari bankalar aracılığı ile kullandırılan turizm ihtisas kredileri, diğer bankalarca tarım kooperatifleri üyesi çiftçilere, münhasıran tarıma yönelik olarak kullandırılan azami 2 Milyar Türk Lirasına kadar olan krediler (tarımsal sanayi kredileri hariç),
2) Konut ve yapı tasarrufu kredileri ile gerçek kişilere kendi ihtiyaçları için kullandırılan konut inşaat kredileri,
(15) 3)Yurtiçi bankalar arası krediler ile finansman şirketlerinin bankalardan kullandığı krediler,
4) Kredilerin, Hazine kaynaklı fonlar dahil, Kanun, Kanun Hükmünde Kararname, Kararname, Tebliğ ve Yönetmelik gibi çeşitli mevzuat hükümlerine göre kurulan fonlardan kullandırılan kısmı,
(16) 5) Tasfiye Olunacak Alacaklar Hesabı ile Zarar Niteliğindeki Krediler ve Diğer Alacaklar Hesabına alınan krediler, (I.Grup teminatlı krediler hariç)
6) Bankalarca yurt dışında yerleşik kişilere açılacak krediler,
7) Kurucu bankalarca yatırım fonlarına verilen avanslar,
8) Yurt dışındaki işlerle ilgili olarak yurt içindeki bankalardan veya yurt dışından alınacak döviz kredileri,
(17) 9) Petrol, (petrol mahsulleri dahil), gübre, gübre hammaddesi, buğday ve arpa ile buğday ve arpanın Dahilde İşleme Rejimi kapsamında işlenmesi sonucu elde edilen ikincil işlem görmüş ürünlerin ithalatının finansmanı amacıyla kullandırılan krediler ve ithalat işlemleri,
(18) 10) İlgili kanun hükümlerine göre işlemleri fonlardan muaf tutulan Kurum ve Kuruluşlar ile Hazine ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasının kullandığı krediler
(19) 11) T.C.Emekli Sandığı, Sosyal Sigortalar Kurumu ile Esnaf ve Sanatkarlar ve Diğer Bağımsız Çalışanlar Sosyal Sigortalar Kurumu’nun kullandıkları krediler (Müessese, teşebbüs ve iştirakleri hariç),
12) Bağlı muamele veya takas,
13) Bankalarca yapılan vadeli ihracat alacakları ile ilgili iskonto işlemlerinden senetleri reeskonta kabul edilenler,
(20)14) Yatırım Teşvik Belgesi kapsamında kullanılan krediler,
(21)15) …………………………..
(22) 16) Yurt dışındaki ihracat kredi veya ihracat kredisi sigorta kurumları ile bu ülkelerin kredi garanti programları çerçevesinde, yapılacak ithalatın finansmanında kullanılmak üzere bankaların borçlu sıfatıyla sağladıkları kredilerin ortalama vadesi asgari 1 yıl olmak kaydıyla, ithalatçıya kullandırılan kısmı,
(23) 17)………………………………
(24) 18) Kuyumculukla iştigal eden gerçek ve tüzel kişilerce kullanılan altın kredileri,
(25) 19) İstanbul Menkul Kıymetler Borsası Takas ve Saklama Bankası A.Ş. nezdinde kurulan borsa para piyasası işlemleri ,
(26) 20) Türkiye’de yerleşik kişilerce yurt dışından sağlanan, ortalama vadesi asgari 1 yıl olan döviz ve altın kredileri (Fiduciary işlemler hariç),(*)
(*) 01.01.2020 tarihli ve 28515 sayılı Resmi Gazete’de yayımı tarihini izleyen 02.01.2020 tarihinden itibaren kullanılacak kredilere uygulanmak üzere yayımlanan 2012/4116 sayılı BKK ile vadeye göre farklı kesinti oranları tespit edilmiştir.
(27) 21) Kitap ithalatının finansmanı için kullanılan krediler,
(28) 22) Finansman şirketlerince, münhasıran tarıma yönelik mal alımı için tarım kooperatifleri üyesi çiftçilere kullandırılan 2 milyar Türk Lirasına kadar olan krediler,
(29) 23) Faktoring şirketleri tarafından yurt dışından ihracat faktoringi amacıyla sağlanan ve bu amaçla kullandırılan fonlar,
(30) 24) Türkiye’de yerleşik kişilerce, hisselerinin çoğunluğu Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu’na ait olan bir bankanın yurt dışı şubelerinden ortalama vadesi asgari 1 yıl olarak sağlanmış olan döviz kredilerinden, hisselerinin çoğunluğu Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu’na ait başka bir bankaca devralınanlar,
(31) 25) 4389 sayılı Bankalar Kanunu’nun devir ve birleşmeye ilişkin hükümleri çerçevesinde devredilen, devralan veya birleşen bankaların yurt dışındaki şubelerinden, Türkiye’de yerleşik kişilerce, ortalama vadesi asgari 1 yıl olarak sağlanmış olan döviz kredilerinden, kredinin kullanıldığı yurt dışı şubenin faaliyetine son verilmiş olması nedeniyle, devralan bankaya veya birleşme sonucu oluşan bankaya devrolunanlar,
(32) 26) 4743 sayılı Malî Sektöre Olan Borçların Yeniden Yapılandırılması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun kapsamında yapılan işlemler.
(33) 27) Asgari vadesi bir yıl ve üzerinde olup, yurt dışından alınan döviz kredileri ve yatırım teşvik belgesi kapsamında kullanılan kredilerden; vadesi dolmadan önce krediyi kullananlar tarafından, kısmen veya tamamen sermaye artırımında kullanılmak suretiyle kapatılması veya sermaye artırımında kullanılmak üzere gerçek veya tüzel kişilere devir ve temlikinin yapılması hali,
(34) 28) 2004/7131 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı kapsamında KOSGEB ile T.C. Ziraat Bankası, T. Halk Bankası ve T. Vakıflar Bankası arasında yapılacak protokoller çerçevesinde kullandırılacak krediler.
(35) 29) Türk Parası Kıymetini Koruma Hakkında 32 Sayılı Kararın 7 nci maddesi uyarınca, İstanbul Altın Borsasında işlem görmek üzere anılan Kararın 2 nci maddesinde belirtilen özelliklere sahip işlenmemiş kıymetli madenlerin ithali.
(36) 30) TMO’nun ürün alımları için gerek duyacağı finansman ihtiyacını karşılamak üzere iç veya dış kredi temini suretiyle yurt içinden veya yurt dışından kullanacağı döviz ya da YTL cinsi krediler,
31) Elektrik enerjisi ithalatının finansmanı amacıyla kullandırılacak krediler ve elektrik enerjisi ithalatında*
* 11.01.2012 tarih ve 28170 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 2011/2519 sayılı BKK ile eklenen madde
FON KESİNTİLERİNİN YATIRILMA ZAMANI
(37)MADDE 4- a) Bankalar, özel finans kurumları ve finansman şirketleri, bu Tebliğin 2 nci maddesine göre hesaplanacak fon kesintilerini,
– Türk lirası kredilerde (Endeksli krediler dahil) faiz tahakkukunu,
– Döviz kredilerinde kredinin kullanıldığı veya kullandırıldığı tarihi,
– Kredili ithalatta tahsilatı,
izleyen ayın 15 inci günü akşamına kadar Kaynak Kullanımını Destekleme fonu’na yatırmak zorundadırlar.
b-) Müeyyide uygulanması nedeniyle Gümrük idarelerince yapılan fon tahsilatları haftalık olarak Kaynak Kullanımını Destekleme Fonu’na aktarılır.
DESTEKLEME PRİMİ ORANLARI
(38)MADDE 5- ………………………………..
DESTEKLEME PRİMİ ÖDEME ESASLARI
(39)MADDE 6- …………………………..
DESTEKLEME PRİMİNDEN YARARLANMAYAN İHTİSAS KREDİLERİ
(40)MADDE 7- …………………………..
DESTEKLEME PRİMİ İÇİN BAŞVURU
(41)MADDE 8- ……………………………
FON KESİNTİLERİNİN SÜRESİNDE YATIRILMAMASI
(42)MADDE 9- Fon kesintilerinin süresinde yatırılmasından, kredi kullanan, krediyi kullandıran veya kullanılmasına aracılık eden ve kredili ithalatta tahsilatı yapan bankalar, özel finans kurumları, finansman şirketleri ve gümrük idareleri sorumludur.
Fon kesintilerinin bankalar, özel finans kurumları ve finansman şirketlerince süresinde yatırılmaması halinde yatırılmayan kısım, fon lehine tahakkuk ettirilecek cezai faizi ile birlikte tahsil edilir.
FON KESİNTİLERİ VE PRİMLERİN GERİ ALINMASI
MADDE 10- Kaynak Kullanımını Destekleme Fonu’ndan
(43)a) Prim ödenen ihtisas kredilerinde,
Kullandıkları ihtisas kredileri ile ilgili olarak ödenmemesi gerektiği halde destekleme priminden yararlanan bankalar bu primlerin cezai faiziyle birlikte Yatırımları ve Döviz Kazandırıcı Hizmetleri Teşvik Fonu’na yatırılmasından sorumludur.
(44)b) Fon kesintisi istisnası uygulanan krediler ile kredili ithalat işlemlerinde;
ı) İhracatın finansmanı için Türk Lirası veya döviz olarak kullandırılan krediler ile Türkiye’de yerleşik kişilerin yurt dışından ihracatın finansmanı için sağlayacağı kredilerde(ihracatı teşvik belgesi, dahilde işleme izin belgesi ve vergi, resim ve harç istisnası belgesine bağlanmış ihracat sayılan satış ve teslimler ile döviz kazandırıcı hizmet ve faaliyetlerin finansmanı için kullandırılanlar dahil) taahhüdün, vergi, resim ve harç istisnası uygulaması paralelinde gerçekleşme durumu, ilgili banka veya özel finans kurumlarınca tespit edilir. Taahhüdün gerçekleşmediğinin veya eksik gerçekleştirildiğinin tespiti durumunda, müeyyide uygulaması sonucu doğan fon kesintileri ilgili bankalar veya özel finans kurumlarınca cezai faizi ile birlikte Kaynak Kullanımını Destekleme Fonu’na yatırılır.
ıı) İhracatı teşvik belgesi ile dahilde işleme izin belgesi kapsamında kabul kredili, vadeli akreditif ve mal mukabili ödeme şekline göre yapılan ithalatta, belgede öngörülen taahhüdün, vergi, resim ve harç istisnası uygulaması paralelinde gerçekleşme durumu gümrük idarelerince tespit edilir. Taahhüdün gerçekleşmediğinin veya eksik gerçekleştirildiğinin tespiti durumunda müeyyide uygulaması sonucu doğan fon kesintileri gümrük idarelerince firmalardan cezai faizi ile birlikte tahsil edilir.
CEZAİ FAİZ
(45)MADDE 11- ………………………………………….
BİLGİ VE BELGE VERME
MADDE 12- Bu tebliğ uygulaması ile ilgili destekleme priminden yararlananlar ile valilikler, bankalar ve ilgili resmi daire ve kurumlar Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nca istenecek her türlü bilgi ve belgeyi vermekle ve gerekli görülen işlemleri yapmakla yükümlüdürler.
Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın uygulamaya ilişkin talimatları tebliğ hükmündedir.
FONDAN YAPILACAK DİĞER ÖDEMELER
(46)MADDE 13- ……………………………………………
YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILAN TEBLİĞLER
MADDE 14- Bu tebliğin yayımı tarihinden önce yürürlükte bulunan 12.5.1988 tarih ve 88/12944 sayılı Kararnameye İlişkin Kaynak Kullanımını Destekleme Fonu hakkındaki tebliğler yürürlükten kaldırılmıştır.
(47)GEÇİCİ MADDE 1-
Bu Tebliğin yayımı tarihinden önce yatırımcılara ödenen destekleme primlerinden geri alınması gerekenler, cezai faizler ile birlikte destekleme primi uygulamasını yürütmekle görevli bankalarca geri alınır.
GEÇİCİ MADDE: 2-
Devlet Planlama Teşkilatı Tebliği yayımlanıncaya kadar yatırımlara (Teşvik belgesine bağlanmayan yatırımlar dahil) yapılan destekleme primi ödemelerine ve ödenen primlerin geri alınmasına ilişkin işlemler, yürürlükten kaldırılan Kaynak Kullanımını Destekleme Fonu ile ilgili mevzuatta yer alan hükümlere göre Türkiye kalkınma Bankası A.Ş.’nce yapılır.
(48)GEÇİCİ MADDE: 3-
Sakarya, Kocaeli, Yalova, Bursa, Bolu Düzce ve İstanbul illerinde faaliyette bulunan ve “Deprem Hasar Tespit Raporu” ile üretim tesislerinin 17.8.1999 ve 12.11.1999 tarihlerinde meydana gelen depremlerden zarar gördüğü tespit edilen kişi ve .kuruluşların, ithal ettikleri hammadde ve ara malların kendi üretim ihtiyaçları için olduğunu veya ithal edilen makine ve teçhizatın, depremde zarar gören makine ve teçhizatın yerine ithal edildiğini üyesi bulundukları Ticaret Odaları, Sanayi Odaları veya Sanayi ve Ticaret Odalarından alınan belge ile tevsik etmeleri kaydıyla, bu Tebliğin yürürlük tarihinden itibaren 4.11.2000 ( bu tarih dahil) tarihine kadar yapacakları kabul kredili, mal mukabili ve vadeli akreditif ödeme şeklindeki bahse konu ithalat işlemlerinde fon kesintisi oranı “%0″dır. Fiili ithal tarihi, 17.8.1999 ile bu Tebliğin yürürlük tarihi arasında olan bu kapsamdaki ithalat işlemlerine ilişkin olarak tahsil edilmiş bulunan fon kesintileri ilgililere iade edilir.
(49)Geçici Madde: Bu Tebliğin yürürlüğe giriş tarihinden önce başlamış işlemler bu Tebliğden önceki mevzuat hükümlerine göre sonuçlandırılır.
Başlamış işlem, vadeli akreditif ( Kabul Kredili akreditif dahil) ödeme şekline göre yapılan ithalatta, akreditifin açılmış olmasını, diğer ödeme şekillerine göre yapılan ithalatta, ithal edilecek malların gümrüğe gelmiş olmasını veya çıkış ülkesinde ihracat işlemlerinin tamamlanmış olduğunu ifade eder.
Vadeli akreditif ( Kabul Kredili akreditif dahil) ödeme şekline göre başlamış işlemlerde, akreditif tutarının artırılması veya akreditif ödeme vadesinin temdidi halinde, artırılan veya temdit edilen tutarlar bu Tebliğin 1 inci maddesinde belirtilen oranda fon kesintisine tabi tutulur.
(50)Geçici Madde: Finansman şirketlerinin bu Tebliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce kullandırdıkları kredilere, vadeleri sonuna kadar bu Tebliğden önceki mevzuat hükümleri uygulanır.
(51)Geçici Madde: 88/12937 sayılı Kararname hükümlerine göre idari ve kanuni takip hesaplarında izlenen ve 97/10497 sayılı Kararname hükümleri uyarınca Tasfiye Olunacak Alacaklar Hesabına alınan I inci grup teminatlı kredilerden bu hesapta bulunduğu sürece fon alınmaz.
(52)Geçici Madde: Bu Tebliğin yürürlük tarihinden önce fiili ithali gerçekleşmemiş, ancak fon kesintisi yatırılmış kabul kredili, vadeli akreditif ve mal mukabili ödeme şekillerine göre yapılan ithalat işlemlerinin fon kesintisi bu Tebliğdeki oranlar esas alınarak hesaplanır.
(53)Geçici Madde: Bu Tebliğin yayımı tarihinden önce bankalarca ve finansman şirketlerince kullandırılan tüketici kredilerine, temdit edilmemek şartıyla, vadeleri sonuna kadar bu Tebliğin yayımı tarihinden önceki mevzuat hükümleri uygulanır.
(54)Geçici Madde: Bu Tebliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce kullanılan altın kredileri temdit edilmemek kaydıyla vadeleri sonuna kadar fon kesintisinden muaftır.
(55)Geçici Madde: Bu Tebliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce başlamış ithalat işlemleri ile kullanılan kredilere temdit edilmemek kaydıyla, vadeleri sonuna kadar, bu Tebliğden önceki mevzuat hükümleri uygulanır.
Başlamış işlem, vadeli akreditif ( Kabul Kredili akreditif dahil) ödeme şekline göre yapılan ithalatta, akreditifin açılmış olmasını, diğer ödeme şekillerine göre yapılan ithalatta, ithal edilecek malların gümrüğe gelmiş olmasını veya çıkış ülkesinde ihracat işlemlerinin tamamlanmış olmasını ifade eder.
Vadeli akreditif ( Kabul Kredili akreditif dahil) ödeme şekline göre başlamış işlemlerde, akreditif tutarının artırılması veya akreditif ödeme vadesinin temdidi halinde, artırılan veya temdit edilen tutarlar bu Tebliğin 1 inci maddesinde belirtilen oranda fon kesintisine tabi tutulur.
(56)Geçici Madde: Bu Tebliğin yürürlüğe girdiği tarihten önceki dönemlere ilişkin destekleme primi talepleri, bu Tebliğ ile yürürlükten kaldırılan mevzuat hükümleri çerçevesinde sonuçlandırılır.
(57)Geçici Madde: Bu Tebliğin yürürlük tarihinden önce fon kesintisi yatırılmış, ancak gümrük yükümlülüğü başlamamış kabul kredili, vadeli akreditif ve mal mukabili ödeme şekillerine göre yapılan ithalat işlemlerinin fon kesintisi bu Tebliğdeki oranlar esas alınarak hesaplanır.
XIII-) YÜRÜRLÜK
MADDE 15- Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
DEGISIKLIK YAPAN TEBLIGLER
Resmi Gazete Tarih/ No | Tebligler |
28.08.1990/20619 | 8 No’lu Tebliğ |
06.04.1993/21544 | 10 No’lu Teblig |
23.01.1996/22532 | 16 No’lu Teblig |
22.07.1996/22704( Mük.) | 17 No’lu Teblig |
06.09.1996/22746 | 18 No’lu Teblig |
11.03.1997/22930 | 19 No’lu Teblig |
05.12.1997/23191 | 20 No’lu Teblig |
05.06.1998/23363 | 21 No’lu Teblig |
17.12.1998/23556 | 22 No’lu Teblig |
04.08.1999/23776 | 23 No’lu Teblig |
18.02.2000/23968 | 25 No’lu Teblig |
11.05.2000/24046 | 26 No’lu Teblig |
09.09.2000/24165 | 27 No’lu Teblig |
10.11.2000/24226 | 28 No’lu Teblig |
25.11.2000/24241 | 29 No’lu Teblig |
20.05.2001/24407 | 30 No’lu Teblig |
08.08.2001/24487 | 31 No’lu Teblig |
27.10.2001/24566 | 32 No’lu Teblig |
Leave a Reply