Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından hizmete sunulmuş olan bu e-beyanname sistemi ile beyannamelerinizi bağlı bulunduğunuz ilgili vergi dairesine çok daha kolay bir şekilde ve çok daha hızlı bir şekilde gönderebilme olanağından yararlanabilmek için başvuru yapmanız gerekmektedir.
E-Beyanname Başvurusu Nasıl Yapılır?
E-beyanname başvuru işlemi için öncelikle elektronik beyanname gönderme aracılık yetkisi talep formunu doğru ve eksiksiz olarak doldurmanız gerekmektedir. Formu doldurduktan sonra ise bağlı bulunduğunuz vergi dairesine bizzat elden başvuruda bulunmanız gerekmektedir.
Bu noktada eğer başvuru tüzel kişilik için yapılacak ise, kanuni temsilcilerinin bizzat müracaat etmeleri gerekmektedir. Tabii başvuru işlemi için bu sistemden yararlanabilir mükelleflere uygun olmanız gerekmektedir. Aksi takdirde bu sisteme uygun olmamanız nedeni ile e-beyanname sisteminin sunduğu olanaklardan yararlanamazsınız.
E beyanname başvuru gönderme talep formunun bir örneğini sizler için sitemizden yayınlıyoruz. Sizlerde e beyanname için talepte bulunmak için bu formu eksiksiz ve doğru olarak doldurarak başvuru yapmak durumundasınız.
TALEP FORMU
……………………………………………………..Vergi Dairesi Müdürlüğüne / Başkanlığına
Beyannamelerimi elektronik ortamda göndermek istiyorum. Talebimin değerlendirilmesini ve tarafıma parola, kullanıcı kodu ve kullanıcı şifresi verilmesini arz ederim.
Leave a Reply