Eski dönemlerde vergi için hazırlanan genel tebliğ hükümleri doğrultusunda vergi yükümlülüğü bulunan vatandaşlara verginin iletilebilmesi adına posta yollanırken artık elektronik tebligat sistemine geçiş yapılmıştır. Elektronik tebligat sistemine geçiş yapan vatandaşlar mükellef olarak kolay bir şekilde ödemelerini takip edebilmektedir. E-tebligat sistemi sayesinde ödeme yapılması gereken durumlarda e-tebligat ile durum hakkında bilgi iletilmekte ve vatandaşların bilgi alarak borç durumunu takip edebilmesi sağlanmaktadır.
E-Tebligat Ne Zaman Başladı?
E-tebligat sistemi Türkiye’de yeni uygulanmaya başlanan sistemlerden bir tanesidir. 1 Nisan 2016 tarihinden itibaren yürürlüğe giren e tebligat sistemi sayesinde vatandaşlar bilgi almak ve hizmetlerden yararlanmak adına uygulamayı kullanabilmektedir.
E-Tebligat Başvurusunu Kimler Yapabilir?
E-tebligat imkanından yararlanmak isteyen kişilerin konuyla ilgili başvuru yapması gerekirken başvurular mükelleflerin kendisi tarafından yapılması gerekmektedir. Eğer kişi tarafından herhangi bir temsilci atanmış ve bu durum noter tarafından da onaylanmışsa temsilcileri tarafından da e-tebligat için müracaat yapılacak işlemler başlatılabilir.
E-Tebligat Yapıldığından Nasıl Haberdar Olurum?
Kişilerin özel olarak oluşturulan sistem üzerinden e-tebligat yönetimi yapması mümkünken kişilerin bu konuda bilgi alabilmesi adına sürekli sisteme giriş yapması zor olacağından dolayı özel yöntemler geliştirilmiştir. Bu yöntemler SMS ve e-posta olduğu gibi kişilerin e-tebligat alması halinde bu iletişim yolları kullanılarak vatandaşlar bilgilendirilmektedir.
Belirtilen özellikleri ile tebliğ etme noktasında büyük bir kolaylık sağlayan ve vatandaşların da takip işlemlerini kolaylaştıran e-tebligat sisteminden sizler de başvuru sonrasında yararlanma hakkı elde edebilirsiniz. http://www.gib.gov.tr/e-Tebligat üzerinden detaylı bilgi de alınabilir.
Leave a Reply